24/10/12

DONUTS



Un dels reptes que em poso a l’hora de cuinar i que més em diverteix, és aconseguir fer brioixeria comercial casolana. Penso que fet a casa, sempre serà més sà i als nens els encanta la idea.
Aquest cop he fet Donuts, i han quedat boníssims.
 A casa se’ls  han menjat de ”dos en dos“ i ja no en queda ni un, tot i que, acabats de fer vaig congelar els que van sobrar, perquè així conservessin tota la seva esponjositat.
La recepta la vaig treure del blog Cocinando con Gozalde , on posa un pas a pas molt explicatiu.


DONUTS
Ingredients:
-200gr de farina normal
-80gr de farina de força
-80gr de llet
-40gr de mantega
-25gr de llevat de Forner
-1 ou
-30gr de sucre invertit
- la pell d’una taronja( sense la part blanca)
-12 llavors de Cardamom
-1 cullereta de cafè de sal
-oli suau per fregir ( jo he utilitzat de gira-sol)
Ingredient cobertura:
-2 cullerades de mantega
-2 cullerades d’aigua
-6 cullerades de sucre en pols

Procediment amb Thermomix:
1-Obrir les llavors de cardamom i extreure’n els grans de dins i reservar.
2-Barrejar les farines amb la pell de taronja, els grans reservats de Cardamom i la sal 30 seg./Vel. progressiva 5-10. Reservar.
3-Sense rentar el got, posar la llet, la mantega i el sucre i escalfar 3 minuts/37 graus/Vel.1.
4-Afegir el llevat i barrejar 10 segons/Vel.6.
5-Posar l’ou i mesclar 10 seg./Vel.6.
6- Agregar la mescla de farina reservada, i barrejar 30seg./Vel.5.
7-Pastar 2 minuts/vel. Espiga .
8-Deixar reposar, dins del got, tapat amb un drap, aproximadament, 1h,30min.
9-Treure del got i estirar la massa  amb un corró fins a ½ cm de gruix i tallar amb un tallador rodó  gran i un petit pel forat.
10-Col.locar a sobre d’un paper de forn i deixar llevar fins que doblin el seu volum.
11- Fregir amb oli, no molt calent, fins que quedin  amb un lleu to daurat*.
12-Pintar amb la cobertura.

*Coure molt poc, perquè sinó queden durs.
*He tallat el paper de forn a mida de cada Donut perquè no es deformin a l’hora de fregir-los.
Recent fets els he congelat i així sempre estaran tendres.



2 comentaris:

  1. jo els vaig provar de fer una vegada i va ser un desastre, però crec que m'has tornat a animar... a veure el cap de setmana... Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Carai, tu! S'ha acabat comprar donuts amb aquestes delicies que has fet! un ole pel teu repte, això de convertir brioixeria industrial en casolana és tot un èxit!

    ResponElimina

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.