22/1/12

ANGEL FOOD CAKE DE XOCOLATA



D’ençà que va aparèixer el Internet a la meva vida s’han obert un ventall, infinit, de  possibilitats noves de fer i de conèixer. Una d’elles és posar al meu abast la cuina d’altres països .
I com m’agrada molt provar coses noves , he trobat en el Blog El rincón de Bea  un pa de pessic  Nord-Americà  anomenat Angel food , que com el seu nom indica és un “menjar d’àngels “ .  És un pa de pessic fet principalment amb clares d’ou , porta molt poca farina i no s’engreixina  el motllo, per tal de que la massa repti,  literalment,  per les seves parets. La seva particularitat més important, és que per mantenir la seva esponjositat,  s’ha de refredar cap per avall , amb un motllo especial, que té unes potes per aquest fi.
Aquestes festes, la meva cosina Agnès que té el blog De buen comer y algo más, i que aguanta pacientment les meves dèries culinàries i la meva  fal·lera  als motllos i estris de cuina , me n’ha regalat un. Així que , primer vaig fer l’ Angel food  clàssic, però va desaparèixer abans de ser immortalitzat  per una fotografia.
 Avui he fet aquest en versió xocolata, i he procurat fer les fotos ràpid , doncs ja tenia ven a prop una colla de depredadors .   
  

 Angel food cake de xocolata:
Ingredients :
-9 clares d’ou ( jo les he posat pasteuritzades)
-1/4 cullereta de sal
-1 cullereta de cremor tàrtar
-200 gr. sucre
-2 culleretes de extracte de vainilla
-75 gr. farina
-40 gr. cacau sense sucre (Cacau Valor)


Procediment:
1-Barrejar les clares amb el cremor tàrtar i la sal, una miqueta.
2-Montar les clares a punt de neu.
3-Posar la vainilla i mesclar.
4-Afegir el sucre, poc a poc, sense deixar de batre.
5-Tamisar la farina amb el cacau i barrejar poc a poc amb les clares.
6- Repartir la massa en un motllo d’alumini sense engreixinar, i coure  a 170 graus,durant 40 minuts aproximadament . Podem fer la prova del punxó als 25 0 30 minuts.
7-Treure’l del forn i deixar refredar cap per avall, durant una hora .
Aquest pas és especialment important, perquè és al que fa que el pastís es mantingui alt i no s’enfonsi un cop fred.
8-Per desemmotllar, passar un ganivet pel voltant del motllo i pel tub central per tal de desenganxar-lo.
Es pot acompanyar amb una bola de gelat de vainilla o nata.
Si no tenim aquest motllo es pot utilitzar un motllo amb tub central que no sigui antiadherent  i refredar sobre una reixa.

9 comentaris:

  1. Fa molt bona pinta, aquest pastís! Em sembla que m'animaré a fer-lo. Però només una cosa que em falta... què és el cremor tàrtar? Petons

    ResponElimina
  2. Quines ganes tinc de tenir el motllo i fer-lo... és una passada i més si és de xoco!!
    Petons

    ResponElimina
  3. nena d'aquest jo no n'he menjat i te una pintaaaaaa molt bonaaa,per la proxima estare esperant aprop de casa teva jejeje petons

    ResponElimina
  4. T'ha quedat espectacular! doncs miro sovint els blocs que dius,El rincon de Bea i també de buen comer i algo mas, m'agraden molt! Haurem de provar aquest Angel food de xocolata!

    ResponElimina
  5. No coneixia aquest motlle, a mi ara em toca esperimentar amb el bundt cake.
    Petonets

    ResponElimina
  6. Quin senyor pastís t´ha surtit amb aquest motlle! No m' estranya que hi tinguessis voltors al seu voltant...

    ResponElimina
  7. Què curiós!!! A mi també em venen ganes de provar-lo.
    Quin regalet, eh?

    ResponElimina
  8. Que bé que t'ha quedat!! I quin bon regal que et va fer la teva cosina!! :)

    ResponElimina
  9. Emma...el blog del Rincon de Bea es prohibitiu!!! cada cop que hi entro m'agafa una nova neura. Te una pinta estupenda!!

    ResponElimina

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.