22/10/10

CROQUETES DE CASA

Segons el Diccionari de la llengua catalana, una croqueta és una petita porció d'una pasta feta amb carn de gallina,de porc, de peix,etc, capolada, o amb sèmola d'arròs,etc,amassada amb llet i farina, que hom fregeix després d'arrebossada amb ou i farina o pa ratllat.
Com veiem, pot tenir multitud de varietats. Jo avui us presento les que feia la meva Iaia Antònia a la meva mare, que jo menjava de petita i que ara mengen els meus fills.
És una recepta senzilla, però queden boníssimes!!

Croquetes de casa:

RECEPTA:

Ingredients:
-350 gr de tall del brou o rostit(Pollastre, vedella ,etc)
-1 ceba
-3 cullerades soperes de farina
-1/2 got de llet
-1 ou
-pa ratllat

1- Picar el tall
2- Picar la ceba i posar a coure amb oli fins que estigui transparent.
3- Afegir el tall i sofregir tot junt uns minuts
4-Posar la farina i barrejar tot, durant uns minuts ,perquè es torri una mica la farina.
5-Afegir la llet i posar una mica de sal .Anar remenant tot, amb una cullera de fusta, fins que es torni espès.
6-Posar una miqueta d'oli, si cal, i anar coent, com si fos una truita de patata. Girar la massa , amb un tomba-truites i anar enrossint la pasta.
7- Treure la massa i deixar refredar.
8-Tallar a trossets petits , fer la forma allargada i passar per l'ou batut i després per pa ratllat, i fregir.

Si es vol també es poden congelar ja arrebossades, abans de fregir i quan es desitgi es fregeixen directament del congelador.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per les vostres aportacions!
Si voleu contactar amb mi ,podeu escriure’m a: emma.gatzem@gmail.com, i us respondré el més aviat possible.